Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cross setup mtx r2' (ID 45354).
De reply is geschreven door -simon- (UserID 10911) op 24-9-2007 17:30.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
ik zou een pijp van een 80cc crosser pakken dan zit je meestal beter dan met een "brommer" pijp. zo'n ding heb je gebruikt voor tussen de 0 en 100 euro en is snel verlast voor op een mtx.

op de originele cilinder kun je best een 28 proberen, zeker als je er een cross pijp op zet.

beste zou zijn als je je standaard zuiger aan de inlaat kant een stukje inkort, aangezien bij een r2 de inlaatpoort nooit helemaal vrij komt. zuiger in bovenste dode punt zetten dan kun je in je inlaat zien hoeveel er van af moet. zo kom je op een inlaattiming van ongeveer 167 graden.

het hemd van de zuiger aan de inlaatkant kun je ook nog iets smaller maken, als je de zuiger onder in de losse cilinder zet dan kun je het verschil in breedte zien. dat stuk blokkeert een stuk van de doorstroming van carter naar de spoelkanalen.

verder kun je je uitlaatpoort iets omhoog halen omdat de standaard blowdown best laag is.

dan een iets lichtere vertanding, ontsteking iets vroeger zetten en klaar.

10 pk heeft ie standaard al dus echt traag zijn ze niet, en een berg koppel


aan de ori cilinder wil ik niet echt veel gaan doen. als ik maar 3 cross ermee uit kan rijden. daarna ga ik een keer een 110cc halen denk ik.

maar zoon 80cc crosspijp zou dat ook goed op een 110 lopen? of kan ik dan beter een 125cc crosser pijp verlassen?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 24-9-2007 om 17:32 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved