Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cross setup mtx r2' (ID 45354).
De reply is geschreven door 5MB5 (UserID 15010) op 24-9-2007 17:24.
ik zou een pijp van een 80cc crosser pakken dan zit je meestal beter dan met een "brommer" pijp. zo'n ding heb je gebruikt voor tussen de 0 en 100 euro en is snel verlast voor op een mtx.
op de originele cilinder kun je best een 28 proberen, zeker als je er een cross pijp op zet.
beste zou zijn als je je standaard zuiger aan de inlaat kant een stukje inkort, aangezien bij een r2 de inlaatpoort nooit helemaal vrij komt. zuiger in bovenste dode punt zetten dan kun je in je inlaat zien hoeveel er van af moet. zo kom je op een inlaattiming van ongeveer 167 graden.
het hemd van de zuiger aan de inlaatkant kun je ook nog iets smaller maken, als je de zuiger onder in de losse cilinder zet dan kun je het verschil in breedte zien. dat stuk blokkeert een stuk van de doorstroming van carter naar de spoelkanalen.
verder kun je je uitlaatpoort iets omhoog halen omdat de standaard blowdown best laag is.
dan een iets lichtere vertanding, ontsteking iets vroeger zetten en klaar.
10 pk heeft ie standaard al dus echt traag zijn ze niet, en een berg koppel
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved