Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'experimenteren met honda blok' (ID 45321).
De reply is geschreven door 5MB5 (UserID 15010) op 23-9-2007 22:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


Honda zal ongetwijfeld overwogen hebben om hem ergens anders te plaatsen. Maar de plaats waar je membraan nu zit heeft ook voordelen. Ik zie meer voordelen van de locatie waar die nu zit. Bekijk bijvoorbeeld een oude cr80 uit de tijd dat de mb uitkwam. Dit is een luchtgekoeld blok.(rood) Deze cilinder heeft een geweldige poortlayout en membraan op de cilinder. Honda deed dit niet voor niets. Denk hierbij aan breedte powerband/handelbaarheid en extra koeling en smering van de zuiger aan inlaatkant...

Als je geld te veel hebt kan je natuurlijk wel een 2fast cilinder monteren icm met een 44 mm krukas. Dan zou ik wel een inlaat op het carter maken.

Het is net zoals roterende inlaat, mensen denken aan een hoog vermogen, maar breedte powerband/handelbaarheid worden wel minder...

Maar verder zijn er genoeg mogelijkheden om een leuk vermogen te scoren zonder inlaat te verplaatsen. En de blokken met een verplaatste inlaat leveren geen extreem vermogen omdat de inlaat verplaatst is. Maar omdat ze een goede poortlayoput en timingen hebben, carb groot genoeg is, goede ontsteking enz.


bedenk wel dat het ontwerp van de mt/mb blokken stoksteen oud is, en de membraaninlaat op het carter pas "later" is gekomen. een vooruitgang is zo'n inlaat zeker, kijk maar naar alle moderne 2 takten, ik ken geen scooter van tegenwoordig waar nog een membraaninlaat op de cilinder zit.

je redenatie is dan ook een beetje apart, 't is net als zeggen "een trommelrem is super omdat ze op een mt uit 1980 ook een schijf hadden kunnen zetten maar dat hebben ze niet gedaan"



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved