Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'experimenteren met honda blok' (ID 45321).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 23-9-2007 19:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
wat is eingelijk het voordeel van zo'n andere membraam inlaat?


Honda zal ongetwijfeld overwogen hebben om hem ergens anders te plaatsen. Maar de plaats waar je membraan nu zit heeft ook voordelen. Ik zie meer voordelen van de locatie waar die nu zit. Bekijk bijvoorbeeld een oude cr80 uit de tijd dat de mb uitkwam. Dit is een luchtgekoeld blok.(rood) Deze cilinder heeft een geweldige poortlayout en membraan op de cilinder. Honda deed dit niet voor niets. Denk hierbij aan breedte powerband/handelbaarheid en extra koeling en smering van de zuiger aan inlaatkant...

Als je geld te veel hebt kan je natuurlijk wel een 2fast cilinder monteren icm met een 44 mm krukas. Dan zou ik wel een inlaat op het carter maken.

Het is net zoals roterende inlaat, mensen denken aan een hoog vermogen, maar breedte powerband/handelbaarheid worden wel minder...

Maar verder zijn er genoeg mogelijkheden om een leuk vermogen te scoren zonder inlaat te verplaatsen. En de blokken met een verplaatste inlaat leveren geen extreem vermogen omdat de inlaat verplaatst is. Maar omdat ze een goede poortlayoput en timingen hebben, carb groot genoeg is, goede ontsteking enz.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved