Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'blow down tsx 50cc' (ID 45225).
De reply is geschreven door 5MB5 (UserID 15010) op 19-9-2007 1:32.
ik heb ff nagerekend
ben van het volgende uitgegaan uit de knowledgebase voor de TSX50:
-slag= 37,8mm
-drijfstanglengte = 81,5mm
-er van uitgaande dat je zuiger tot helemaal bovenin komt
je zegt dat je uitlaat timing nu 138 graden is, dan zou de bovenkant van je uitlaatkanaal op 27,6mm vanaf de bovenkant van je cilinder zitten.
je zegt dat je spoel timing nu 106 graden is, wat zou betekenen dat de bovenkant van je spoelpoorten op 31,7mm van de bovenkant van je cilinder zitten.
als dat beide klopt dan is je blowdown nu 16. een waarde van 30 word als "ideaal" gezien.
met behoud van je huidige spoel timing zou een blowdown van 30 betekenen dat je uitlaattiming 106 graden + (2x30)= 166 graden zou moeten worden.
om aan 166 graden uitlaattiming te komen zou je uitlaatkanaal met de bovenkant 23,4 mm vanaf de bovenkant van je cilinder moeten komen te zitten. 27,6 - 23,4 = 4,2 mm hoger dus
de door jou gekozen 160 graden uitlaat timing geeft een blowdown van 27 graden, en de bovenkant van je uitlaatkanaal zal dan op 24,36 mm moeten komen.
je uitlaat zit nu op 27,6 dus hij zal 27,6 - 24,36 = 3,24 mm omhoog moeten komen. (er van uitgaande dat de slag en drijfstanglengte juist zijn en je timingen kloppen)
meet even hoever de bovenkant van je uitlaatpoort en spoelpoorten vanaf de bovenkant van je cilinder zitten om er zeker van te zijn dat deze berekeningen kloppen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved