Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Rieju RR opknap project' (ID 34239).
De reply is geschreven door Razor (UserID 3769) op 12-9-2007 0:33.
thx allemaal!
dat schema heb ik wel evt alleen ben bang dat iets wordt wat op vrij lange baan pas werkelijkheid wordt. Er komt zeer veel bij kijken bij dat achterlicht.. (IC's, programmeren, chip enz enz)
Heb eigenlijk heel veel miniupdates want er is veel gedaan aan de brommer (allemaal kleine dingetjes).
Heb btw een Roze Top 80cc net gekocht en een Yasuni Cross HM
Nu nog een binnenrotor, waarschijnlijk de Polini Rotor (ivm dat ik dan nog wel verlichting heb)
edit:
Ja en toen kwam er een tijd met ongelofelijk veel mankementjes die bij elkaar heel veel tijd hebben gekost.
-Tank was lek, vervangen door een 2e handse
-Andere kappenset
-draad getapt in frame voor kappen, orginele was dol
-RVS beugel gemaakt met RVS bout erop gelast voor ophanging van 't zadel
-koppelingskabel tonnetje was eraf geschoten, vervangen door verstelbaar tonnetje
-gaskabel vervangen door een enkele gaskabel ivm geen oliepomp meer
-met regen kwam er water in me gaskabel en remkabel, beschermrubbers voor gezocht
-Beugel voor m'n 2e demper brak, nieuwe degelijkere en stevigere voor gemaakt
-remblokjes aan de voorkant vernieuwd
-boutje van remreservoir was dol, uitgeboord dus moest ik nieuw draad in me reservoir tappen + deksel aanpassen
-voorrem ontluchten wat niet wilde, zelfs niet met oliezuigapparaat, na veel proberen toch gelukt
-achterremblokjes waren ineens op, schijfrem was dus beschadigd. Schijf afgedraait en met speciale schuur/polijst schijf opgelapt
-achterremblokjes vernieuwd
-achterrem deed het niet goed, gereviseerd. Zuigers gepolijst + kopervet + nieuwe koperringen en bouten + ontluchten
-stuur trilde elke keer los, geborgd
-standaard trilde ook elke keer los, ook geborgd
-achteras was verbogen, onder de hydraulische pers weer recht gemaakt
-binnenband was afgescheurd ineens bij het ventiel, nieuwe binnenband
-achterband was versleten, vervangen door een nieuwe
-er lekte koelvloeistof, cilinder voetpakking vervangen
-koppelingskabels-tonnetje weer eraf geschoten met een stuk kabel, ingekort en nieuw tonnetje
-brommer liep niet lekker meer, vuil in de carburateur...
-koppeling slipte door, koppelingsveertjes vervangen door sterkere
-zelgemaakte afsluit-plaatje voor oliepompgat lekte olie, vloeibare pakking + pakkingpapier
-powerfilter was vuil, grondig schoongemaakt en in nieuwe filterolie gezet
-immitatie koppeling- en remhendel waren niet goed meer/afgebroken. Vervangen door orginele
-rempedaal heeft orgineel speling, teflon busjes voor gemaakt voor geleiding en is nu spelingvrij
-Draad getapt in rempedaal voor rem-stel-boutje, was dol.
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 12-9-2007 om 0:37 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved