Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Contactenpunten' (ID 45097).
De reply is geschreven door Vehikel (UserID 13239) op 11-9-2007 21:29.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
wat is de beste manier om de contactpunten van een dt50 af te stellen?
en hoe worden de contactpunten aangestuurd (ik mis misschien een onderdeel, daarom)?
gr, riccardo
De contactpunten worden aangestuurd door een nokje aan het vliegwiel.
Je draait het vliegwiel totdat de punten het verst open staan, dan draai je het schroefje van de punten ietsje los (zodat de punten nog geklemd worden, en niet dicht schieten) en kan je de gewenste tussen ruimte stellen door het onderste puntje omhoog of omlaag te drukken (als ik het goed heb, iig verstel je de tussen ruimte NIET door aan een schroefje te draaien).
De tussenruimte bepaal je met een voelermaatje van 0.4mm
Krijg je helemaal geen tussenruimte, dan moet je waarschijnlijk de punten vervangen, maar dat weet je pas zeker als je het vliegwiel eraf heb.
Als je contact punten helemaal niet meer open gaan, dan moet je ook de punten ietsje los draaien. En de zuiger naar de bdp draaien, maar dan een klein slagje terug, meestal kan je dan een tussenruimte maken.
Ps: Een Dt50 heeft geen verstelbare grondplaat, dus die kan je niet specifiek op tijd zetten. Maar met 0.4mm ruimte tussen de punten staat de brommer in principe goed op tijd.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved