Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'steekvlammetje' (ID 45035).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 8-9-2007 19:31.
ja idd
Het kunnen alsnog een hoop dingen zijn, je zei dat je op hoge toeren/hard reed, of je reed iig voorop :-P
Ik zou je bobine eens doormeten, want als die warm word, kan die het ook ineens af laten weten (dit komt veel voor in oude amerikanen, dus vandaar )
Bobine doormeten, is lekker makkelijk en snel en denk ook een grote kans dat dat het is.
Als dat het niet is, controlleer of hij zijn compressie nog heeft, misschien is dr wel een zuigerveer gesprongen, en via de uitlaat naar buiten (met een klein gelukje dus)
Beste is dan gewoon ff de cilinderkop eraf, en ff kijken of je geen beschadigingen ziet (is ook weinig werk verder)
Het kan ook zijn dat je keering eruit is gevlogen, maar die kans is bij nader inzien wel klein, aangezien je hem makkelijk gestart kreeg...
Maar sluit het niet uit.
Dit is ook vrij makkelijk te controleren, als je bougie abnormaal zwart en nat is, ligt hoogst wss de keerring eruit..
Je carb. kan het het niet zijn, aangezien hij altijd al goed liep, toch ?
Er kan natuurlijk wel wat los getrilt zijn...
Ook kan het zijn dat je brandstof toevoer verstopt zit, dit kan de plof veroorzaken...
Beste is ff de carb. eraf, filtertjes controleren en schoonmaken, indien schoon - bobine doormeten, indien goed - cilinder kop eraf, en begin dan maar met de grondige inspectie, want dan word het wss een moeilijker verhaal...
Altijd simpel en goedkoop beginnen met problemen opzoeken, eerst de simpele dingen uitsluiten...
Moet wel lukken, maar ik gok als 1e op je bobine, en als 2e op de brandstoftoevoer
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved