Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Tsx 70cc Cilinder' (ID 7805).
De reply is geschreven door DaveTSX (UserID 683) op 5-3-2003 1:41.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

huh vaag

kheb ze ook nog nooit gezien..ken alleen 70 eurokit, malossi en imi (dacht dat FA imi was )

7.5 kilo??????????? damn.....das echt heel zwaar idd...

maar blijhoofd...dat de buitenkant van gietijzer is dat wil toch niet zeggen dat ie geen nicasil wand kan hebben??? maar is idd geheel gietijzer...

dave had ook een FA 70...en die had echt een huge uitlaatpoort...zeidie



heb de poort opgemeten, 35mm
Das echt HUGE, en ding naaide niet vast ofzow liep teringgoed! Liep toch netjes zoeen 85KM/h zoiets en laagtoerig, als ie hoogtoeriger was en de powerband wat langer doorging haalde die wel hogere snelheid. Denk met wat aanpassingen hij wel 90/95 kan halen hoor met die zielige poortjes, want hij heeft best wat power afgezien van dat ie laagtoerig is. En ding is onderin gewoon vet snel, dat merkte je ook met de gasreactie met binnenrotor ! was onderin al vet snel op toeren (sneller als met eurokit).

Dit is de binnenrotor op de fast arrows met imi ts80x zuiger:
http://212.120.121.84/rotor2.wav

En op de eurokit is onderin echt langzamer. Ook met vliegwiel reageert ie best rap onderin, eurokit is lager dan 3000 toeren stront

Cillinder reed opzich best goed, kon er ook aardig mee wheelie'en (toen ik mijn vliegwiel er nog op had), en ook best lang, dus opzich heeft ie wel power (maar wel viegwiel nodig om hem omhoog te trekke maar eenmaal hoog rijd ie netjes door ).

Heb wel ff met die cillinder gereden na het overlijden van mijn eurokit cillinder (was mijn eerste cillinder waarop ik oefende met tunen, en die naaide dus vast Poort was beetje te huge en dan ook nog vierkant! ). Maarjah, die eurokit was wel snel voor 5KM

Ben benieuwd hoe deze eurokit van me nu gaat rijden!! Morgen hopelijk de kruk trug, en dan blokje bouwen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved