Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Chasisnummer Motor en Frame verschillen' (ID 44597).
De reply is geschreven door Stoney3K (UserID 11453) op 19-8-2007 23:37.

Motor en framenummer verschillen zijn eigenlijk meer dan normaal, vooral als je al een wat oudere brommer hebt. Veel oudere brommers hebben meer dan één blok onder het frame gehad, bijvoorbeeld omdat het oude blok kapot ging.

Bovendien verkoopt Honda ook nieuwe blokken los, ik ken bijvoorbeeld een zaak in Venlo die ze verkoopt. Dus het is volkomen normaal, en voor je kenteken maakt het niet uit (je kon in de schouwingsperiode ook bijvoorbeeld een kaal frame schouwen, zolang er maar een framenummer en een NL goedkeuringsnummer op stond)

Quote:

misschien zijn daar ook wel sprongen geweest, maar dan van 50079 naar 50100, waarom ze het daar dan zou zouden doen? dan moet je ff naar de fabriek gaan mailen, want mijn japans is een beetje roestig en heb er ook weinig zin in eigenlijk ik geef alleen mogelijke en aannemelijke verklaringen.



Nummersprongen kunnen voor allerlei redenen voorkomen. Van 50079 naar 50100 kan bijvoorbeeld voorkomen als ze een kleine wijziging aan het blok uitvoeren wat beter uitkomt in het productieproces (bv. een andere schroefplek, ander lagernummer, soepelere toleranties) maar wat voor de werkelijke functie van het blok niet veel uit zal maken. Zelfde idee als met de software-nummering hierboven.

Dit bericht is gewijzigd door Stoney3K op 19-8-2007 om 23:43 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved