Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Chopperbrommers' (ID 44420).
De reply is geschreven door Maximilliano (UserID 13240) op 11-8-2007 1:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Och, zo moeilijk is het allemaal niet. Als je een beetje handig bent en beschikking hebt over voldoende gereedschap, tijd en geld is er niks aan de hand.
Gewoon een Aprilia Classic kopen bij Nico Grondhuis in Westerbork. Dit zeg ik niet om reclame voor 'm te maken ofzo, maar hij weet gewoon waar 'ie over praat en verkoopt alleen dingen die voor 200% goed zijn. Bij hem zou ik blind een brommer durven kopen als hij zegt dat 'ie goed is !!
Wat je dan kunt gaan doen is heel simpel. Of je blijft rijden met een tweetakt blokje wat het IMHO toch niet helemaal is, of je hangt er een viertakt blok onder. Ga dan gewoon voor een blok met rechtopstaande cilinder, hoeft niet persé van Honda te zijn natuurlijk zolang je maar iets gangbaars neemt en hoeft natuurlijk ook geen 50cc te zijn.
Het is natuurlijk niet even een kwestie van een paar beugeltjes maken en op je frame lassen, je moet ook nog electronica en dergelijke in orde krijgen. Wel iets om serieus overna te denken dus, maar als je het zelf niet kunt (okay, een paar busjes kun je wel laten draaien ofzo) moet je daar gewoon niet aan beginnen.
Een Kinroad ken ik niet, maar ik zou zoiets écht niet kopen, van de kwaliteit ga je echt spijt krijgen en al helemaal van de onderdelenvoorziening. Als er dingen beschadigen ofzo ga je echt janken terwijl je voor een Aprilia Classic alles nog redelijk eenvoudig kunt kopen.
Nou, denk er maar eens goed overna, ik heb 2 jaar met veel plezier op een standaard Classic rondgereden, en als ik nu ooit nog 's zo'n ding zou kopen komt er gewoon een 125cc viertaktje onder denk ik.
Ik heb nog eens gekeken naar de aprilia's maar die dingen zijn uit zichzelf al vrij prijzig. Aangezien ik geen laservaring heb en/of andere ijzeraanpassingsmethoden zal ik toch iemand nodig moeten hebben voor deze dingen (om het 4takt blok erop te zetten). Dit lijkt me zelf ook geen goedkoop grapje. Ik heb nu net genoeg geld om een Classic te kopen, maar gelijk aanpassingen erop brengen betekend voor mij dat ik weer zou moeten sparen - wie weet hoe veel. Het is natuurlijk heel leuk om het zo te doen, maar ik wil er niet gelijk mijn hele spaarpot er voor leeg halen.
Jammer trouwens dat die Honda Magna/Jazz niet makkelijk te vinden zijn. Of ik moet enorme mazzel hebben met marktplaats e.d.
Ik denk dat ik dus toch maar spaar voor een choppermotor als ik 18 ben of als ik een Honda Magna/Jazz vind, dat ik die dan neem.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved