Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Afstellen na compressie verandering' (ID 44456).
De reply is geschreven door Teunis (UserID 10924) op 7-8-2007 19:15.

BIGUPDATE

inmiddels heb ik op de brom maar weer de 14 mm mikuni en een std hd kop er weer opgezet.

in de 14 mm mikuni zit een sproeier 84, dit is sproeier voor de std cilinder voor een dt, en dus te klein voor een 50ccsnel met een vergrootte uitlaatpoort.

dus dan zou je dus een een te arme sproeier verwachten en een hete cilinder. slechts een van de symtonen vind plaats en dat is een hete cilinder. en de bougie si vettig en nat. tevens rookt de brommer best wel, niet echt pure rook maar wel dat je ziet waar je hebt gereden.
tevens reageert hij heel slecht op het gas e werkt enige vorm beter met de choke erop, maar dat komt door de te kleine sproeier

wat kan het nu zijn:

ik dacht aan de volgende dingen

- te teveel olie in de benzine, heb voor de zekerheid nieuwe benzine gehaald en zuiver 1:50 gemengd, dus dit is uitgesloten

- de ontsteking te laat, heb m netjes op tijd gezet. volgens de faq van fs1 forum, ontsteking is het zelfde van dt.

- valse lucht, op het carb en spruitstuk is uitgesloten, maar mss op dekrukasholte, zou ik nog kunnen kijken, maar dit veroorzaakt geen rook toch en het lijkt mij een raar. Want nadat ik het spuitwerk heb gedaan en niks echt aan het blok heb gedaan, onstaat er niet spontaan valse lucht.

- rechterkrukas keering lek? ik denk dat het enigste is wat het nog kan wezen, maar dit lijkt mij raar aangezien, de net boven genoemde reden.

wie o wie heeft het verlossende antwoord???????????????????????/


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved