Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'derbi senda sm x-race 07' (ID 43505).
De reply is geschreven door cross-x-team (UserID 14122) op 21-7-2007 22:26.

het nieuwe type blok heeft ook een carburateur begrenzing tussen het luchtfilter en het carburateur zit in de carburateur een plaatje met gaatjes erin die moet erook uit..



1prop..zit in de uitlaat die moet je uitboren of eruit trekken met iets, en eentje zit eraan die kun je dichtknijpen of afzagen en dichtlassen

het volgende dat je moet doen is de carburator "ontgrenzen".
deze is begrensd door middel van een metalen plaatje.

hiervoor ga je als volgt te werk:
-probeer je carbu lost te halen van je spruitstuk
-trekt de luchtfilterslang van je carbu af
als het goed is kun je je carb. nu naar je toe draaien.
-met behulp van een platte schroevendraaier kun je het plaatje er zo uit halen.


dit plaatje bedoelde ik dus..

onder je zadel heb je de "luchtfilterbegrenzing". bij het nieuwe blok is het een stuk rubber met 2 gaten in. trek dit er gewoon af en je hebt een "ontgrensde" luchtfilter.

nu moet je uiteraard opnieuw gaan afstellen.

-aangezien het nieuwe blok een grotere sproeier nodig heeft dan het oude steek je best een sproeier tussen de 92-98.
-als je hem niet goed afgesteld krijgt probeer dan ffe met de luchtschroef OF zet dan je gasnaald 1 clipje naar boven(trek je hem 1 standje lager dus)


het nieuwe blok is ook begrensd door middel van een klein voortandwiel(11-tands)
het oude blok heeft een 14 voortandwiel, hiermee zul je een leuke topsnelheid hebben. of je neemt een 13 voortandwiel zodat hij wat "soepeler" rijdt, de keuze is aan jou

zo, nu zou je een "ontgrensde" derbi moeten hebben



(een beetje gekopieerd van www.derbi-club.com/forum omdat ik geen zin had om het zelf te typen)




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved