Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Hoe slecht is het zonder uitlaat te rijden' (ID 44185).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 18-7-2007 22:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Er staat wel druk op de uitlaat ?

koude lucht ontploft, zet uit ?
= druk ?

Hoewel het minimaal is.

Denk dat je niet meer als 2,5bar hebt als je aan het einde van de uitlaat zou gaan meten maargoed..
Als je je vinger er licht tegenaan houd, word die toch ook steeds weg geblazen ? = dus druk.

Lijkt me simpel.

Deel van die druk gaat uit de uitlaat, deel daarvan gaat weer terug.
Lijkt me gewoon een logische gedachte, de druk wil weg, en dus gaat het naar beide uiteinde van de uitlaat/ruimte.
Dus een deel weg, en een deel terug.

De vorm is er alleen maar om een goeie en optimale ''flow'' te creeren.
Nu heet dat officieel vast geen flow, en heeft dat een andere benaming, maar je weet precies wat ik bedoel..

Bovendien...
Die zogemaande tegendruk is wel degenlijk BETER voor de motor.
Want zoals iedere 2takt fanaat weet (zelf ik weet dat, hoewel ik 2takt haat) weet dat er bij de inlaat slag ook een deel van het mengsel/smering er direct weer uit de uitlaat poort gaat.
De ''tegendruk'' is er ook om dit te verminderen, en als dit verminderd word, heb je dus - meer smering, meer cilinder vulling - meer explosie, en uiteindelijk zal het motortje dus langer meegaan.

Dus een uitlaat is ook een 2 takt wel degenlijk BETER, als zonder.
( en zoals gezegt, er komt niet zo snel vuil en water naar binnen )

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 18-7-2007 om 22:00 uur.



er staat wel druk op inderdaad, maar geen prestatiegerichte druk waar de anderen op doelen , de golven die zorgen voor prestaties..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved