Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Air flow? waarvoor dient dat precies?' (ID 44167).
De reply is geschreven door tuony (UserID 11426) op 16-7-2007 16:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
Airflow kan zoveel dingen betekenen. Het is gewoon het engelse woord voor luchtstroming. Zo wordt bijv in windtunnels de luchtstroming rond je kappen visueel gemaakt. Hoe minder luchtweerstand je kappen hebben, hoe sneller je brommer zal zijn. Bij kleine snelheden zoals bij brommers zal de airflow van minder belang zijn. Constructeurs proberen de lucht laminair of in laagjes ( en dus niet turbulent) rond je kappen te laten lopen. dit geeft de minste luchtweerstand.

In je motorblok zijn de twee soorten aanwezig. De lucht dient laminair in je carburateur te komen. het is daarom dat sommige brommers een kelk op hun carb hebben. Achter de carb moet je turbulente lucht hebben, zodat de benzine- en luchtdeeltjes goed met elkaar vermengt worden. Na de cilinder moet je terug een laminaire luchtstroming krijgen, zodat je uitlaatgassen een goed golffront kunnen vormen om tegendruk te kunnen leveren aan het binnenkomende lucht/brandstofmengsel van je carbuarteur. De kunst is dus de luchtstroming eerst laminair te hebben, daarna turbulent (niet moeilijk, doet de carburateur) en daarna terug laminair.

Dit bericht is gewijzigd door nix op 16-7-2007 om 16:01 uur.


moet je der vooral een ding bij op kwakken .. en dan nog van tnt ook..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved