Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Problemen met afstellen nsr' (ID 44083).
De reply is geschreven door Burningtux (UserID 12277) op 12-7-2007 22:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
het is zowiezo eigenlijk geen benzine probleem.
benzine stroomt goed door en het is ook als ik net 20meter wegrijd nadat
hij een paar uur heeft stilgestaan.
ook had ik de carburateur helemaal schoongemaakt en uitgeblazen etc.
zat eigenlijk ook geen vuil in maar gewoon voor de zekerheid.

ik denk dat het toch aan de keerring ligt
hij zit dus met de holle kant naar de olie

als de motor draait bouwt hij ook overdruk op in het carter, maar omdat de keerring verkeertesom zit zou hij die druk eigenlijk zo het carter in blazen.
het bij de versnellingsbak is geen druk vanwege de carterventilatie.
dus de keerring "sluit" alleen op de kracht van het veertje wat erin zit.

http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/591
daar is ook te zien dat de holle kant naar het lager hoort

is dit een logische redenering voor het probleem?

want mijn gevoel zegt echt dat het aan die keerring ligt
dat is het enige aan het blok wat anders is als eerst (had er geen last van)

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 12-7-2007 om 12:27 uur.


1) bij een NSR zit de keerring altijd met de kant van het veertje naar jou toe als je voor het koppelingshuis zit!
2) haperen op hoge toeren heb ik ook wel es gehad, in mijn geval te kleine sproeier, kan heel miniem zijn. Ook kan het je onsteking zijn, ff ori zetten en kijken wat hij doet.

Veel geluk

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 12-7-2007 om 22:29 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved