Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'wat is beter opmaat uitlaat of een gewoone???' (ID 44061).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 12-7-2007 21:52.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
standaard geblaat:
een perfecte pijp kan je niet berekenen, enkel een goed benadering ervan.
en een goede benadering daarvan is vaak beter dan een uitlaat die je kant en klaar koopt.
een goede opmaat berekende uitlaat zal natuurlijk beter presteren dan een gianelli ofzo.
natuurlijk zou een fabrikant ook een uitlaat zo kunnen fabriceren zodat er erg veel vermogen uitkomt, maar ze zitten ook met n zo goedkoop mogelijk fabricageproces, zo min mogelijk klachten van spul dat kapotloopt, en de "gewone" spullen moeten ook beunhaasproof zijn.
met n retesnelle pijp komt de afstelling allemaal nauwkeuriger enzo.
ook gaat t niet alleen om vermogen maar ook om uiterlijk.
bij een gefabriceerde uitlaat zoals de metrakit prorace uitlaat bijvoorbeeld ligt t anders.
die is wel gemaakt om veel vermogen te leveren, en je moet ook n verdomd goede opmaat maken wil je vermogenswinst hebben (met prorace cilinder dan eh).
maar das anders dan n gianellitje wat voor n orgineel blokje bedoelt is.
een opvoeruitlaat is officieel alleen voor race doeleinden , lijkt me niet dat ze dan kunnen klagen dat hun brommer te snel werd en kapotliep. fabrieksgarantie van een brommer vervalt niet voor niets.
was het niet zo dat een PR uitlaat veel hoegtoeriger was als een PR cilinder ?
volgens mij is het vooral niet mogelijk DE perfecte uitlaat te maken omdat je compromis moet sluiten . als je een opmaat maakt kun je deze zo maken dat hij voor jou doel geschikt is . een fabrieksuitlaat moet voor een breed "publiek" geschikt zijn
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved