Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'cilinderkop 200r' (ID 7444).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 25-2-2003 19:03.
Ze hebben het over 0.035", dat is 0,9mm. Ik heb es een stuk over een RZ gelezen die een squish had van 1,0 mm, vandaar dat ik dacht dat de squishe hoger kan zijn bij een grotere boring. In bells boek staat trouwens ook een tabel met squishe clearence vs cilinder inhoud. Maar echt een reden zie er ook niet voor, ik denk dat je gelijk hebt met die 0,7mm.
Bell zegt niet echt veel over de breete van de squische band. Samengevat haal ik er het volgende uit:
Hoe dunner de squishe band, hoe beter. Dit omdat de squishe-band een negatief effective op de hoeveelheid mengesel dat direct verbrand zal worden. Je hebt dus meer mengsel dat onbenut word. Een brederebande is echter veiliger omdat het beter koel eigenschapen heeft.
Als je dat oude setje programmas nog hebt (de progxx.exe serie) dan zou je die evt kunnen gebruiken. Prog41 & 42 doen iets met "head reprofiling". Die programma's kunnen de MSV uitrekenen. Als het goed is moet die rond de 20 m/s liggen.
Dit bericht is ge-edit door Joost op 26-2-2003 21:40
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved