Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Idee voor Quick-shift systeem.' (ID 7673).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 25-2-2003 12:48.

opzich is dat volgens mij wel een heel goed plan, dan weet je ook zeker op welk moment de ontsteking onderbroken wordt. Wat ik me zelf altijd afvraag is of dat wel vlug genoeg gaat. Ik heb telkens het idee met die quickshift dat hij alweer in de versnelling zit terwijl de ontsteking nog maar net onderbroken is.

Btw...als je bij honda's dat plaatje kunt vervangen is DGI ook weer een optie bij honda's maar dat terzijde.

Het is iig een beter plan dan met een reedcontact ofzo denk ik.

Dat schakel-by-wire is ook cewl, maar waarom hydraulisch/pneumatisch? electrisch kan ook, maar aangezien het voor je racer is heb je vast geen stroomvoorziening he...

iig kun je dat wel weer electrisch koppelen aan je quickshift, dat als je opschakelt met een knopppie dat ie dan automatisch je ontsteking onderbreekt..

Ik weet niet of je een accu wilt gebruiken op de racer (ivm gewicht oid) maar je zou servo's oid kunnen gebruiken om de versnellingen te kunnen bedienen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved