Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Meeting Forum in het onderwerp 'brommersprint zoetermeer' (ID 43609).
De reply is geschreven door Prawish (UserID 11551) op 9-7-2007 22:49.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LucF
De belangstelling was uit alle hoeken echt overweldigend.
Het was een mooie dag, niet alleen het weer, maar ook de motor liep nu eens echt goed. En ik mag ook niet klagen over mijn eindsnelheid van 119.8km/h en de tijden, 7.24 minus 0.63 reactie is een rijttijd van 6.61 sec. Dat is de 2e snelste tijd van de hele dag. De winnaar was de enige die met 6.41 rijtijd sneller was.
Maar het probleem om te winnen zit in het starten en ligt dus aan mijzelf. Ik heb een reactietijd die precies m'n leeftijd in honderdste seconden is. Nu heb ik vorige jaar reactie tijden gehad van 0.1 sec dus het kan wel. Ik ben alleen bij de start meer met m'n hoofd bij de motor en onvoldoende bij de lampen.
Ik hoor dit probleem ook van andere jongens en die zeggen ook net als ik, je mag helemaal niet aan je motor denken. Ik had een keer vergeten het benzine kraantje open te zetten en bleef bij start gewoon staan. Er kan natuurlijk van alles misgaan. Na de eerste run dacht ik dat hij kapot liep, hij sloeg na de finish nogal vreemd af, maar hij bleek gewoon veel te rijk te staan. Daarom had ik toch maar even de kop eraf gehad, dan moet je na één run deze nog wel even nadraaien en ik dacht er nog net op tijd aan. Ook die kleine accu's moeten na 4 runs verwisseld worden anders heb je geen goede vonk meer. De tank van een halve liter moet ook na 4 run gevuld worden. Je moet dus constant je hoofd erbij houden.
In de finale had ik weer eens een te trage start, maar zag dat ik het nog wel kon inlopen, maar met nog een keer misschakelen ook was het echt over.
Toen de machine weer op de tafel stond kwamen we erachter dat de uitlaatbocht voor zeker de helft was doorgescheurd. Aan de ene kant natuurlijk vervelend, maar aan de andere kant ...... het had dus nog sneller gekund. Een lekkende uitlaat kost veel vermogen en dat klopt ook want ondanks de goede tijden, kwam het voorwiel niet van de grond en haalde ik geen 127km/h en ik weet dat het wel kan, dus vul het zelf maar in.
Over het geluid krijg altijd lovende en kritische reacties. Het is echt hard dat weet ik. Zelf zit je voor het geluid met een helm op en heb ik geen last van. Maar als je er bij de start achter staat kun je het geluid niet aan zonder iets in je oren te hebben.
Maar als spectakel is een demper natuurlijk niet gewenst, een topfuel dragster van 6000pk is ook niets als deze gedempd zou zijn.
Groeten,
Luc
Zozo, k heb nog een paar keer gekeken bij uw brommert, en ik heb emt mijn brommert nog naast uw standje gestaan omdat ik samen met tom ff mn rempompdekseltje aan t vernieuwe was
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved