Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Huppelende NSR50' (ID 43888).
De reply is geschreven door ArvidW (UserID 14566) op 6-7-2007 18:28.
Blok heb ik zojuist opengehaald en de eerste versnelling is echt verneukt :(
De gaten in het tandwiel (waar pinnen van dat andere tandwiel in moetne komen) zijn 4mm diep, wanneer de brommer in zijn eerste versnelling staat zitten de pinnen 2.5mm diep in het tandwiel.
Zo diep zitten ze dus(niet zo heel diep naar mijn idee)
Het tandwiel van de eerst versnelling die dus toch wel vresenlijk versleten is Helemaal afgeronde hoeken zitten er aan
De pennen die in de uitgelubberde gaten vallen, deze lijken (vergelekn met ander tandwiel (de onderste) niet of nouwenlijks beschadigt, pennen lijken de goedde lengte (controleer ik bij motoimport ff)
Met een klein beetje meer speling heb je zo die 2.5mm bij elkaar die de tanden in het tandwiel grijpen. Ik ben ff gaan kijken en de afrondingen zijn ongeveer 1mm diep. Dus als de pennen 1.5mm minder diep in het tandwiel zitten dan ik ze gemeten heb slippen ze door
Op deze foto kun je zien dat de schakelvork het zwaar heeft gehad, er zit alluminumafzetting op het metaal wat aan het tandwiel vastzit
De vork is op zijn dunste plek (waar hij duidnelijk gesleten is) 4.8mm dik, het dikste deel is 5.05mm dik, precies evenveel als de sleuf waar hij in hoort te vallen.
Dus morgen ga ik eventjes shoppen, nieuwe eerste versnellingstandwiel, mischien nieuw tandwiel waar die pennen op zitten, mischien nieuw schakelvork.
En dan ga ik er toch voor zorgen dat er max 0.5mm speling op de uitgaande as zit, en eventjes met ringetjes spelen zodat die pennen van de eerste versnelling toch iets wat dieper in het tandwiel grijpen.
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 6-7-2007 om 18:36 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved