Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Huppelende NSR50' (ID 43888).
De reply is geschreven door ArvidW (UserID 14566) op 6-7-2007 14:40.

Na nog wat rijden ben ik er achtergekomen dat het dus idd echt de tandwielen zijn, binnenkort dus eventjes bij Motoimport langs voor een nieuwe eerste versnelling + het tandwiel met de schakelpennen erop die eerst versnelling vastzetten

Maar dan is de oorzaak nog niet gevonden:( Ik kan er wel leuk nieuwe tandwiel inzetten maar die kunnen dan ook binnen de korste keren kapot zijn.


1.5mm speling op de uitgaande as, is dit veel?



Hier kun je duidenlijk zien waar het lager heeft gezeten (bovenste as, links naast 1ste tandwiel), en waar de ring zit, daar zit duidenlijk minimaal 1.5mm speling tussen, als ik hier een ring van 1.5mm extra bijstop heb ik daar de speling niet meer en blijft mijn tandwiel van de eerste versnelling op de juiste plek zitten?



Hierzo is duidenlijk zichtbaar dat het tandwiel het carter heeft geraakt.


Maar waarom de originele ring niet meer dik genoeg is weet ik niet, mischien heeft die ring daar een tijdje niet gezeten en is het carter dus gewoon daar weggesleten?

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 6-7-2007 om 14:41 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved