Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Brom mist Vermogen?' (ID 43953).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 5-7-2007 18:01.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


hmmm, die grondplaat bepaald het ontstekingstijdstip, hoe verder hij naar rechts is gedraaid hoe vroeger hij staat.

Bij een snelle brommer die veel toeren maakt moet het onstekingstijdstip vroeger staan...

edit: als je die snelle/vroegere grondplaat vergelijkt staat het begin van de sleufjes(voor boutjes)van de snelle bij het einde van de sleufjes van de ori.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 4-7-2007 om 23:27 uur.


wauw
dat kan elke glazenwasser bedenken

maar als een 50cc al 70 kan halen met een onvervroegde orriginele grondplaat dan moet dat met een 110 cc helemaal geen probleem zijn

omdat een 50cc gewoon meer toeren moet maken om vermogen te krijgen als een grotere cilinder..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Andere Cdi: 2 Geprobeert.

En hij draait veel te weinig toeren.

Uitlaat zou kunnen, maar lijkt me wel erg stug. Heeft iemand anders die met een gianelli bovenlangse 80cc uitlaat en een malosi 100cc rijd ook dit probleem?


@HONDA MTX-TREME Dus een snelle grondplaat op zn laatst is hetzelfde als een ori op zn vroegst? Damn, dan kan ik die grondplaat nog een heel end verder uitvijlen. Maar dan nog zou de brom nu méér vermogen moeten hebben...

het is niet zo dat hoe vroeger hoe beter is, orriginele grondplaat teruggedraait is vaak prima , met meer vervroegen loopt het vaak alleen maar minder

Ennuh, de brom is voor een deze setup véél te licht vertand...

De brom draait nu in de 6 5000 toeren, in de andere versnellingen kom ik ook niet verder als 8000... Dus lijkt me een ontstekings probleem.

Bobine misschien?
zoals eerder gezegt: kijk eens of je een goede vliegwiel/onstekingcombinatie hebt

Blijft een Vaag probleem...



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-7-2007 om 18:04 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved