Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Schakelen' (ID 43871).
De reply is geschreven door helly (UserID 14161) op 30-6-2007 12:20.
ligt aan je schakel. ik heb 1-neutraal-2-3-4-5
even doen alsof je in neutraalstaan. dan doen je dus koppeling in en druk je met je schakelpootje (is je linkervoet) naar beneden. dan zit je in 1. om dan weg te rijden moet je gas geven, niet teveel en niet te weinig moet je ff zelf aan je nieuwe brommer voelen. en dan tegelijk langzaam je koppeling op laten kopen (loslaten) dit kost ff wat tijd om goed te leren.
dan tijdens het rijden: met ervaring leer je wanneer je in welke situatie het beste kan schakelen met of je benzine wil sparen, chill wil rijden, snel wil rijden enz.. het is gewoon dus met je schakelpookje omhoog tikken is naar 2 (neutraal sla ej als het goed is over) dan 3 enz..
en dan als je langzamer moet gaan rijden ofzo (afremt) wil je weer van 3 naar 2 is het gewoon weer 1 keertje naar beneden tikken
rekening houden dat je koppeling in moet houden van het schakelen en gas los laten. um dan heb je nog dat als je voor de stoplicht staat (zet je hem dus in zijn 1 om weg te rijden) moet je koppeling inhouden anders slaat ie af..
en nog iets je kan ook als je je brommer uitzet hem gewoon in 1 laten staan. om hem dan te starten moet je koppeling inhouden en ook als ie uitstaat en je wil hem je garage inrijden ofzo moet je koppeling inhouden
nou dit is ff alles wat zo bij me opkomt. verder moet je het gewoon doen. eerste paar keer laat je hem sowieso afslaan of zit je af en toe in neutraal maar hoe meer je rijd hoe minder het natuurlijk wordt. en dan moet je nog gaanleren met iemand achter op want dat is dat geval met wegrijden (gasgeven en koppeling los laten) weer wat anders
succes
editje: je hebt dus ook schakels die anders om schakelen. dus bijv. 5-4-3-2-neutraal-1 ofzo dan is het om naar 1 te gaan, 1 omhoog. en dan omlaag om naar 2,3 enz te komen
Dit bericht is gewijzigd door helly op 30-6-2007 om 12:22 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved