Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda MB5 Project - Vragen' (ID 42949).
De reply is geschreven door Fabio (UserID 10079) op 28-6-2007 22:42.
idd, de moer op de krukas moet er af. Kijk goed hoe hij er op zit. Dit is aangegeven op dat tandwiel wat nog op de krukas zit. Daar zit een puntje in geslagen. Dat puntje moet gelijk komen te staan met de markering op het blok en de krukas moet dan op het bovenste dode punt staan. Dit is nu nog niet belangrijk, maar bij monteren wel. Als je nu al kijkt, dan zal je snappen wat er later tegen je gezegd gaat worden.
De ontsteking moet er ook af, zoals sypie al zei. Deze houden de carters ook tegen elkaar. Kijk ook hier goed hoe de ontsteking staat. Dan bedoel ik de steun in de linker bovenhoek. Daar staat een streep op de grondplaat en een markering op het blok. Kijk even goed hoe deze staan afgesteld ten oopzichte van elkaar.
Steek niet zomaar een schroevendraaier tussen je carters. Doe dit op punten waar je blok niet kan gaan lekken. Zoals aan de bovenkant en bij bepaalde ophangpunten, de onderste kan zeker geen kwaad.
Als laatste, kijk uit bij het loshalen van de carters dat je versnellingsbak niet uit elkaar valt. Het kan je veel tijd schelen om het weer goed in elkaar te krijgen. Je leert er wel weer van als je eenmaal een paar keer zo'n versnellingsbak in elkaar hebt gezet. Maar de kans dat je een ringetje vergeet, verlist of verkeerd plaatst kan er toe leiden dat je het blok weer los kan halen. Dus wanneer je m in elkaar zet, kan dan goed of je door de versnellingen kan lopen. Dit kan moeizaam gaan aangezien de bak niet draait en zonder olie staat.
Verder zie ik zo snel niks. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved