Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'roestende uitlaat' (ID 43712).
De reply is geschreven door Master 1.0 (UserID 14302) op 22-6-2007 13:51.
uitlaat onder je brom vandaan halen.
met schuurpapier alle roest en blanke lak verwijderen (er mag echt niksa blijven zitten).
Met remreiniger de uitlaat goed ontvetten.
Van Motip oid Hittebestendige lak kopen (tot 400 grden of meer).
uitlaat aan een draadje aan een balk oid bevestigen zodat hij hangt en je aan alle kanten er goed bij kan.
drie of meer lagen lak in dunne lagen op je pijp spuiten (bij je bocht ff meer want dat krijgt meer op zen flikker) met tussenpozen van 15 á 30 minuten (niet langer). als je je pijp in een goede dikke laag verf hebt zitten. Nu moet je een verfföhn aan je uitlaat maken (bij je inlaat oid) zet de föhn nu aan op ongeveer 300 graden en laat je föhn ongeveer een uurtje draaien. Hierdoor wordt je uitlaat als het waren gebakken, zo wordt je lak harder en blijft t beter zitten. Als alles goed doet dan blijft je uitlaat als het goed is meer dan een half jaar roest vrij. als je uitlaat weer begint te roesten meteen weer aanpakken voor een langere levensduur en t ziet er gewoon knapper uit.
Blanke lak is waardeloos, t houdt net zoveel vocht tegen als een theedoek.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved