Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'twin cilinder brommer' (ID 43556).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 14-6-2007 21:58.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Weet je waarom de meest niet presteren? Omdat de meeste geen verstand ervan hebben. Je kan bij een 4takt wel meer benzine eisen, maar dan moet je er ook voor zorgen dat het er kan komen. Dus: grotere kleppen, kop aanpassen. Zeker als je een Takegawa dubbelklepper eropzet, maar die zijn in Nederland niet te krijgen.
En de rede dat je een 2takt zo makkelijk opvoert komt door het feit dat een 2takt bijna alle vermogen uit de cilinder haalt, de 4takt daarintegen haalt het meeste vermogen uit de kop. De 4t koppen zijn niet goedkoop, daarom zijn er weinig snelle 4takters. Dus sorry, ik geef niet toe.
idd.
de kennis van de kleine 4takt machine's is gewoon een stuk minder tegenover de kennis van een 2takt.
Daarbij komt dat een 2takt simpeler is, en goedkoper op te voeren.
Logisch dat er dan meer aanhang voor is.
dat 4takt slecht presteerd is gewoon kolder en achterhaalt, als je wilt gaat het niet zo hard als een 2takt...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved