Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'twin cilinder brommer' (ID 43556).
De reply is geschreven door Vehikel (UserID 13239) op 14-6-2007 21:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
ze blazen alles eruit, enige verschil is dat dat op en top race brommerts zijn en hier opt t forum de meeste mensen met een std 70cc rijden, met 1 cilinder nog wel
nu haalt elke 70cc 2 takt 1 cil 14pk met std opvoerspul, nix moeilijks aan
geef gewoon toe dat een 50cc 4takt nix presteerd
[...]
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-6-2007 om 21:50 uur.
Weet je waarom de meest niet presteren? Omdat de meeste geen verstand ervan hebben. Je kan bij een 4takt wel meer benzine eisen, maar dan moet je er ook voor zorgen dat het er kan komen. Dus: grotere kleppen, kop aanpassen. Zeker als je een Takegawa dubbelklepper eropzet, maar die zijn in Nederland niet te krijgen.
En de rede dat je een 2takt zo makkelijk opvoert komt door het feit dat een 2takt bijna alle vermogen uit de cilinder haalt, de 4takt daarintegen haalt het meeste vermogen uit de kop. De 4t koppen zijn niet goedkoop, daarom zijn er weinig snelle 4takters. Dus sorry, ik geef niet toe, want ik ken de feiten.
Als je ooit op een Honda Dream fabrieks 50cc 1 cilinder rijdt, zal je anders praten. (die loopt namelijk al 140)
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 14-6-2007 om 21:58 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved