Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'ontsteking die automatisch zijn tijdstip aanpast' (ID 43514).
De reply is geschreven door Biggetjuuh (UserID 13515) op 14-6-2007 17:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roald
Ik ben er zeker van dat hoe meer toeren de motor maakt hoe later hij ontsteking geeft. Het mengsel is dan warmer en de verhoudingen zijn idealer waardoor het mengsel rapper ontbrandt en je om detonatie te verkomen later ontsteking geeft.

Maar de cdi doet dit dus.

Kan iemand mij uitleggen (elektrisch schema bijvoorbeeld) hoe dit allemaal werkt.

Waarschijnlijk is dit vrij ingewikkeld en zal ik wel gewoon aannemen dat de cdi dat doet.



mooi niet de cdi laat hum steeds vroeger ontsteken naarmate die meer toeren draaid dus heb je een curve die mooi verloopt van laat naar vroeger, verder is er een onsteking die dit laat verlopen dat is hpi(er zijn nog meer binnerotors die dit hebben) voor meer informatie zou ik als ik jou was ff op de hpi site zoeken

Dit bericht is gewijzigd door Biggetjuuh op 14-6-2007 om 17:19 uur.


hier bij ff een grafiekje
http://www.hpi.be/068_2003_vss_2004.gif

Dit bericht is gewijzigd door Biggetjuuh op 14-6-2007 om 17:21 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved