Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cillinder tunnen' (ID 7577).
De reply is geschreven door Zoetahmeerdah [Marcel] (UserID 875) op 17-2-03?19:56.
mensen...
ten 1e kan je een mallossi 70cc WEL goed tunen. dat is zeer goed te doen door enkel de uitlaat bij te werken..MAAR het licht eraan tot hoever je wilt gaan.
hans f heeft ook een mallossi getuned daar haalde hij 135 digi mee geloof ik. (verlaste techno, binnenrotor, bijgewerkte cilinder opmaat kop etc)de meeste hierzo zijn net papagaaien, wat ze horen braken ze ook weer uit..no offence maar het is gewoon zo.
zoals ik al zei licht het eraan tot hoever je wilt gaan met tunen. en je kan een cilinder bijna niet ideaal maken, als je iets veranderd bij 2 takt heeft het bijna altijd een nadelig effect. al maak je hem hoger word hij hoogtoeriger maar word je powerband kleiner etc etc.
en als je hem tuned gaat dat ALIJD ten koste van slijtage. de fabriek heeft het niet voor niets zo gemaakt die cilinder, een imi maakt zo wijnig toeren omdat het materiaal gewoon kut is.
maar voor de duidelijkheid, door dat gat groter te maken ga je niet "harder" in ieder geval.
probeer eens een goede uitlaat te regelen (techno ofzo) en je cilinderkop opmaat (laten) maken. dat zal al een hoop schelen. ook omdat je versnellingen dichter op elkaar zitten en je powerband waarschijnlijk in de andere versnelling doorgaat wat hij waarschijnlijk nu niet of bijna niet doet. 18/20mm is denk ik wel goed. evt een 24 maar licht eraan hoeveel geld je erin wil steken etc etc
succes