Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'XL50(0) loopt me te stangen' (ID 43511).
De reply is geschreven door Splendid (UserID 5791) op 12-6-2007 18:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Waarom word er verdomme ! altijd naar de sproeier gewezen ?
Zo simpel he ?

Je zegt dat de afstelling goed is, maar dat kan je niet eens weten.

Wat ik als 1e zou controleren :

Ontsteking timing Ontsteking stelt zichzelf af
klep timing en klep speling Is net afgesteld, is allemaal goed
compressie Is ook goed
electrode van de bougie goed Niet gecontroleert..binnenkort ff nieuwe bougie halen
luchtfilter (maar die is dus goed ) yup

Belangrijker is :

Hoe is het probleem ontstaan ? Nadat ie uit elkaar was geweest
Was het er ineens ? Ja, maar daarna heeft chineesboer de kleppen weer opnieuw gesteld

zo ja, klep-timing controleren, want dan vermoed ik dat je distriebutie riem 1 tandje versprongen is omdat hij te slap hangt.
( gevolg van achterstallig onderhoud )
Of er is een zuigerveer geknapt, en/of een klep beschadigd.
Zuigerve(e)r(en) zijn/is niet geknapt, klep beschadigd weet ik niet, en zal ik binnenkort naar kijken

Check je klep-timing, controlleer je compressie, weet zeker dat je ontsteking op tijd staat, binnen de specs. Ontsteking stelt zichzelf dus, vader van een maat van me heeft zon compressie meter, zal die er binnenkort ook even opgooien

Als je dat allemaal uit kunt sluiten is er motorisch geen (heel wss geen) schade.
Als je aan de sproeier gaat kunnen kan je het probleem ''maskeren'' en uiteindelijk zal het probleem groter worden.

Check die dingen eerst eens.
( zijn nog 1001 mogenlijkheden, maar controlleer eerst motorisch alles voordat je naar de carb gaat wijzen )




Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 12-6-2007 om 18:47 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved