Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Olie in krukasholte' (ID 43320).
De reply is geschreven door Shifty (UserID 10027) op 3-6-2007 13:45.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik snap het niet echt, hoe kun je daar nou last van hebben. of kijk je elke dag ff in je carter?
rookt ie ook erg?
zakt je blok olie pijl ook?
zo niet, zou ik het lekker zo laten
Ja hij rookt heel erg. Als hij een poosje stil heeft gestaan rookt hij als een bezetene, na een poosje heeft hij alle olie in de krukasholte verstookt en valt het wel mee. Na een paar min gelopen te hebben is de bougie ook erg nat van de olie en hij loopt er niet lekker op.
De laatste keer toen ik mn cilinder eraf had was mn krukas goed nat van de olie, blokolie. Toen heb ik meteen de krukaskeering aan de koppelings kant vervongen, die was idd lek. En nu heb ik de keering aan de ontstekings kant eruit gehaald (wou hem vervangen) en voor de zekerheid heb ik hem toen een keer aangekickt. Hij spuwde gewoon olie door het gat (hij ontstak een paar keer, wou niet lopen, was ook niet de bedoeling) dus toen wist ik dat er weer olie in de krukasholte stond.
@protuning, goeie oplossing maar nogal wat te omslachtig. Ik kan niet aan een lekmeter komen... Kzou dan wel alles onder druk kunnen zetten, 1,5 bar ofzo, en dan met een bar meter kunnen kijken of de druk ook daalt. Maar ik weet haast wel zeker dat de druk dan daalt, lucht komt makkelijker door kleine kieren dan olie. Ik wil juist weten of olie er ook langs kan.
Ik kan voor 99,9% zeker zeggen dat hij ergens lekt in de krukasholte, mede ook omdat de brom niet af te stellen valt en omdat de bougie niet goed kleurt.
Hij lekt ergens, alleen de vraag is waar...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved