Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'NSR 50cc std tunen' (ID 43182).
De reply is geschreven door nsrlombok (UserID 10941) op 30-5-2007 16:00.

hoi,
ik heb zowel de 50cc ge2 gehad als de 50cc gjol en heb ook nog de 50cc athena gehad, wat zijn de verschillen:
athena: alleen kracht bij hoge toeren, valt bij een beetje tegenwind terug
ge2: eigenlijk de ideale cilinder voor nsr, genoeg koppel en veel toeren, met deze cilinder hoef je niet bij elke bocht terug te schakelen om weer in toeren te komen, wat bij de athena wel moet!
gjol(std cil) veel koppel, weinig toeren. als je een beetje leuk(lees snel) wil rijden kun je het beste je uitlaatpoort wel iets vergroten!

@ Arvidw: je red het zeker wel met een 3 plaats koppeling, strakkere veren zijn nog geeneens nodig, het blok is er wel op berekend om meer toeren te draaien dan de orgineel.

bij mij lag de powerband van de ge2 cilinder van 9000 tot 12000, ik had er een kundo uitlaat en 16mm bij. ik zou proberen de powerband iets omlaag te krijgen bv dat ie begint vanaf 7000 oid.

zelf rijd ik ook altijd op mengsmering 1:50. men(!) beweerd dat die oliepompjes bij hogere toerentallen niet meer goed werken..

ik ga zelf binnenkort ook proberen mijn stnd cil zo hard mogelijk te laten lopen.. zin in een vijlwedstrijd


Dit bericht is gewijzigd door nsrlombok op 30-5-2007 om 16:01 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved