Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'NSR 50cc std tunen' (ID 43182).
De reply is geschreven door John Huijben (UserID 1844) op 27-5-2007 18:47.
ah, nja zie dat je eisen niet zo heel hoog zijn... 75 valt met n getunede orginele cilinder goed te halen.
denk eerlijk gezegd als je er n net carburateurtje opzet (16 keihin ofzo), en die uitlaat die je zelf gaat maken dan, dat je dan niet zo gek veel hoeft te frezen om tot de 75 te komen.
dan hoef je echt niet heel je spoelpoortkanalen enorm ver uit te gaan frezen.
gewoon op n redelijke timing zetten, en ietsjes breder.
uitlaatpoortje op redelijke timing zetten (170 - 175 graden), en breder maken.
je inlaatpoorten wat breder maken, naar binnen frezen.
en als je dan nog steeds zoveel zin hebt om je cilinder te tunen een boostpoort erbij boren.
net als in een ge2 zit, een gat vanuit je membraanhuis naar de cilinderwand.
als je een poort in het midden maakt is het goed, zuigerveerslotjes staan tussen de boostpoort en de spoelpoorten in bij een nsr.
denk dat ze dat gedaan hebben om in een ge2 en in een gjol dezelfde zuiger te kunnen zetten.
dat de inlaatpoorten op dezelfde plek zitten dan de slotjes maakt niet uit... zo laag komen de zuigerveren toch niet.
mischien als je toch bezig bent meteen even je kop vlakken of laten doen? is wel zo netjes, en scheelt ook weer net ff wat.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved