Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'NSR 50cc std tunen' (ID 43182).
De reply is geschreven door ArvidW (UserID 14566) op 27-5-2007 14:26.
@ KHpoppema
Wat zou ik graag met mijn brommer willen:
- 75km uur als je normaal op de brommer zit
- Redenlijk zuinig, 1:25 of 1:30
- 50cc cilinder (vanwege verzekering + ongeluk enz enz)
- Zelf eraan "tunen" Ik vind het veel gaver om een std cilinder tot 75 op te fokken dan een al van te voren getunde cilinder te monteren
Als een 70cc + laagtoerige pijp veel zuiniger rijdt wil ik daar natuurlijk over nadenken, maar voorkeur gaat zeker uit naar 50cc
Voor de rest komt er 100% zeker een zelfbouwpijp onder, voor 80% zeker een 5 of 6bak en mischien een 4plaats koppeling. Ik denk eraan om een blokkeerpen te maken waarmee ik de 5de en 6de versnelling kan blokkeren voor de rollerbank.
@ De Schout
Okey, dan begrijp ik waarom 12mm + 70 geen goede combi is
@ John
Het lijkt mij idd veel werk, dat van de kanalen naar spoelpoorten wist ik niet.
Zelf ben ik niet in staat om de normale spoelpoorten aan te passen, ik dacht er aan om dit prof te laten doen bij scooterzaak. Maar ook de kanalen naar de spoelpoorten toe zijn klein?
Het vijlen van boosterpoorten zal heel erg tijdrovend zijn, maar zijn ze bij honda zo handig geweest om die zuigerveerslotjes daar te laten lopen Dat is toch helemaal geen handige plek ivm kantelen van de zuiger tijdens het rijden
Maar als ik in de cilinder zo'n ovale boosterpoort maak ala GE2 dan zit ik toch nogsteeds met het probleem van zuigerveerslotjes? Is die ronde boosterpoort bij een GE2 cilinder echt wel naar de bougie gericht of maakt die een hele grote hoek met de cilinderwand (veel vase spoeling?)
Zuigerslotjes verplaatsen kan natuurlijk ook nog, maar dat doe ik liever niet.
Uitlaatpoort zit genoeg vlees omheen om flink in te hakken?
Ik heb iig erg veel zin om in een std cilinder te gaan hakken, al trekt het gemak van een GE2 cilinder mij ook wel aan
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved