Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'NSR 50cc std tunen' (ID 43182).
De reply is geschreven door John Huijben (UserID 1844) op 27-5-2007 14:03.

ik heb een keer met een ongetunede orginele cilinder 80 kmh gehaald op een honda mtx

mja wel met 6bak, 4plaats koppeling, daytona cdi, opmaat kop, boyesen membraan, 18 keihin, aangepast luchtfilter, en een aangepaste onderlangse techno pijp van n nsr.
duurde echt akelig lang voordat ie de 80 haalde, en wind tegen gingtie net 70 ofzo
ik had m wel superhoog op compressie staan, en ontsteking stond ook een heel stuk vroeger.
heb dan ook na zon 600km een gat in de zuiger gebrand van dat ding

maar met genoeg werk is een orginele cilinder best vlot te krijgen, maar dan moet er zo ontzettend veel aan gebeuren, is niet leuk meer.
uitlaatpoort groter frezen is wel te doen, maar de spoelpoorten is lastiger.
vergeet niet dat je bij zon orginele cilinder niet alleen de poort groter kan frezen zegmaar, heel de kanalen zijn klein (uitlaatpoortkanaal, spoelpoortkanalen), en die moet je ook allemaal groter maken willen de grotere poorten nut hebben.
daarnaast is zon ding van gietijzer... je bent dus echt ziek lang bezig.

inlaatpoorten omhoog frezen zodat t boosters worden lijkt me ook n zeer lastig karweitje, en je zuigerveerslotjes vallen dan ook in de poorten, die zitten namelijk op de plek waar de inlaatpoorten ook zitten.
ik zou persoonlijk de huidige inlaatpoorten naar binnen frezen, net als bij een ge2, en dan gewoon een boostpoort erin maken.
is wel zeeeer moeilijk om te doen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved