Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'hpi, of standaard ontsteking' (ID 43183).
De reply is geschreven door 2takt Gangster (UserID 10442) op 25-5-2007 17:13.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
Hallo,
IK was even aan het rond kijken op bf. Daar zag ik een project van een mtx-cr. Hier had hij 2 filmpjes bij zitten. De een was de eerste start van zijn ding(ik neem aan met standaard ontsteking) en hier deed hij het al goed, maar op het andere filmpje was de eerste start met de hpi te zien. Dit was duidelijk een verschil. Met de hpi deed hij het veel beter/mooier.
Scheelt een hpi zoveel met een standaard ontsteking? Wat scheelt er dan precies: gaat hij harder, sneller optrekken of eik alleen een mooier geluidje?
Als het veel betere prestaties geeft lijkt me het wel wat. Past zoiets ook op een oude dt?



binnen rotor heeft imo weinig nut op een standaard set-up
aangezien deze tog weinig toeren draaien

past wel op een oude dt maar moet je wel voor dat type hebben of zelf een grondplaat maken

maar is zonde van je geld (bttr koop je een snelle cilinder voor dat geld en een leuk carburateurtje dan ga je al een stuk harder)


binnen rotor zorgt voor een betere gasreactie (maar op jou set-up zul je niks merken en het rijd ook nog kut voor straat gebruik plus dat je geen licht hebt, tenzij je er een lichtspoel bij koopt maar die geven maar heel weinig licht)



Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 25-5-2007 om 17:17 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved