Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt cilinder op tweetakt blok' (ID 43022).
De reply is geschreven door RS_70_power (UserID 3032) op 17-5-2007 23:58.

dit komt van een ander forum

180 Mario Verkaik Ouderkerk a/d IJssel VT Honda ZXR90

goed, de rest van de prostock'ers kunnen wel inpakken
die gast wint toch wel

hij heeft een cilinder van suzuki zxr400 afgezaagd en op een honda MB blok weten te bouwen, had verwacht dat ie pas 2008 mee zou doen, 2007 is wel erg vroeg!



Blokje is dus idd een Honda MB50 carterset met een cilinder en kop van een ZXR400. Dat is origineel een 4 cilinder, maar ik heb er dus een cilinder afgezaagd. Boring is 57mm, slag is 35mm. Hiervoor is de originele MB krukas al aangepast. Het blokje wordt geblazen d.m.v. een supercharger met intercooler. Er komt een SCS benzine-inspuiting op met 38mm gasklephuis. Ben momenteel dus bezig met het blokje en ik moet ook nog een frame maken. Ben dus heel bang dat het voor Jubbega niet afkomt, zeker gezien mijn 3 andere sprinters die op het moment ook nog in onderdelen liggen. Als de pro-stocker bijna klaar is dan maak ik er nog wel een topic voor, deze gaat eigenlijk over de Mint natuurlijk. Dus hier vanaf nu alleen nieuws over het Mintje, voor de andere moeten jullie geduld hebben


Jubbega gaat niet door voor de prostock'er ;

Over de prostocker: Deze verschijnt pas in het najaar, dit ivm de tijdsnood.
Dit is gewoon niet te doen voor jubbega en damwoude.
In genemuiden is de kans echter groot dat tie aan de streep staat.
Het blokje word ook voorzien van een turbo en intercooler.

ik denk zelf dat het niet kan of niet gaat lopen

Het is mogelijk, distrubutie ketting achter je ontstekking, aangepaste ontsteking er op, zooi gaatjes in je carter boren en geen keering aan de kant van je koppeling , voor de smering van je krukas(lagers).

Of het heel veel nut heeft ........ waarom zoveel moeite doen als de blokken allang bestaan wat schiet je er mee op ? ja dit project hier boven is iets anders dan een SS-cilinder & kop op een NSR blok te bouwen .


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved