Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt cilinder op tweetakt blok' (ID 43022).
De reply is geschreven door Sampers (UserID 2809) op 17-5-2007 23:32.
indrukwekkend
lijkt me wel leuk
maar is het ook niet voor een gelijkaardige reden dat ze voor een 2takt motor de powervalve's hebben uitgevonden...
alle 2taktmotoren die gemaakt zijn voor hoge perfomantie hebben dit. op mijn cagiva mito zit dat standaard ook en die zijn elektronisch bediend.
maar op een 2taktcrossmotor zit er standaard ook een powervalve unit, maar die is dan zover ik kan zien mechanisch.
ik weet niet of dat op een 80cc crosmotor ook standaard zit, maar lijkt mij wel leuk om zo een cilinder dan pas te maken op bv een ns1 oid.
misschien is dat voor dat ram air systeem niet geschikt, maar ik zie nog altijd niet echt het nut van de inlaatklep.
verder vind ik het spijtig dat de foto's ontbreken.
overigens heb ik gehoord dat een roterende inlaat ook meer vermogen kan geven tov een spruitstuk met membraan achter.
zou dit ram air systeem daar niet op toegepast kunnen worden?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved