Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt cilinder op tweetakt blok' (ID 43022).
De reply is geschreven door Sampers (UserID 2809) op 17-5-2007 22:47.

ik snap het idee ook niet, natuurlijk wil ik het graag zien, en lijkt het mij een super project als het lukt.
alleen lijkt het mij wel moeilijk.

zoals al gezegt moet de olie constant in beweging zijn bij een viertakt.
en volgens mij is een tweetakt blok dan ook helemaal anders gebouwd.

je kan eens kijken op hondaheaven.org daar staan manuals en exploded views van SS'en enzo.

ook is het cilinderhemd helemaal anders en zou je dat ook moeten aanpassen om in je blok te schuiven, maar dat cilinderhemd is ook zo gemaakt voor de zuiger.

de distributie lijkt mij ook sukkelen

iemand zei ook iets van een ss ontsteking gebruiken. lijkt mij nogal overbodig, en ook vooral omdat die ontstekingen niet beter zijn. en voor de timingen moet je het denk ik ook al niet doen.

een cdi ontsteking lijkt mij wel interessant, je kan bevoorbeeld een jingchen singa ontsteking gebruiken, die zijn normaal gezien goedkoop en ook gemaakt voor op een viertakt.

het zou normaal gezien wel mogelijk moeten zijn, er is zelf iemand die op een SS blok met horizontale cilinder er nog een zelfde cilinder heeft bijgemaakt vertikaal. (die dan nog eens 180°gedraaid was)

ik begrijp wel niet echt waarom je dat wil doen, er bestaan leuke viertaktblokken.
er zijn mensen die scootercilinders op am6maken oid, maar waarom een viertakt? viertakt is niet sneller; ik vind viertakt gewoon aangenaam, rustig of helemaal aan het brullen, en een ss blok (het concept) wordt nog elke dag gebruikt. (en pasgemaakt op projecten http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 )

lijkt mij leuk als een cilinder met powervalve pasgemaakt wordt...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved