Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Welke Honda?' (ID 42973).
De reply is geschreven door khpoppema (UserID 4942) op 16-5-2007 10:03.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
de reden dat nsr onderdelen duurder zijn dan onderdelen van een MB, is omdat nsr onderdelen kwalitatief beter zijn dan dan die van de MB
beetje bullshit hè
kwaliteit van de onderdelen kan heel wisselend zijn, maar het grootste verschil zit hem in watergekoeld en luchtgekoeld.
sommige watergekoelde onderdelen zijn gewoon duurder
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
ja rotzooi in het blok, maar ik heb al aan het vliegwiel gedraait en klink lekker, maar bij 100% uitdraai klemt die zich vast aan iets in de cilinder, dus dat is zoiezo de teken dat cilinder helemaal verrot is.
Hij gaat daar ter plekke ook uit elkaar, bedoel dan alleen cilinder eraf zodat we de schade kunnen zien.
200 euro voor vastgenaaid cilindertje vind ik namelijk best pittig prijsje, dus hopen dat krukas 100% is, misschien is de naaldlager aan gort , maar dat is niet zo duur.
Welke pen is de krukas van orgi honda mb5 dan ?
als de krukas blijft hangen ergens dan is of je big end lager stuk( 35 e new drijfstang set, 35 e richten) of je krukaslagers aan gort(max 10 e stuk) of je hele krukas aan bende( 75 e newe krukas 35 e goeie 2e handse.
maar in alle gevallen moet het blok uit elkaar(10 pakkingset, 10 e keerringset) dagje of 2 werk voor de rustige sleutelaar.
dus je zegt dat ie 200 e moet kosten
reken er dan dus 100 e bij voor revisie.
en leuk 50 cc cilindertje (neem bijv 50 athena) is nog ee keer dikke 100 e new.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved