Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda MB5 Project - Vragen' (ID 42949).
De reply is geschreven door TubeLess-90 (UserID 13253) op 15-5-2007 17:17.

Bedankt weer voor de reacties!

Ik ben even wat gaan rondbellen voor het poedercoaten en misschien laat ik dit wel doen.
Omdat de kosten van goede verf (motip) ook redelijk hoog zullen zijn is het misschien veel beter om hem te laten coaten. Dan is het ook meteen goed

Ik ben vandaag begonnen aan mijn voorpoten, Ik heb de 2 gaten mooi uitgeboord en was begonnen met het tappen van M6 in het eerste gat.
Deze is helemaal goed gegaan en de schroef wil er gelukkig in.
Maar het 2e gat ging minder goed, veel weerstand waardoor mijn tap is afgebroken in het gat. Deze zit er nu dus flink in en niet meer uit te krijgen.

Ik ben nu mijn M6 tap kwijt, (zou eventueel een nieuwe kunnen kopen).
En hij is dus in het gat blijven vast zitten.

Wat kan ik nu het beste doen? Nieuw gat erin boren en een nieuwe tap van M6 regelen en opnieuw proberen? Of het voorspartbord met 3 schroeven vast maken, maar dan krijg ik beetje beunwerk vind ik.

Die zelfde voorvork gaat heel moeilijk in en uit. Die andere schuift gewoon mooi. Ik heb alle olie uit de 2 vorken laten lopen.

Maar kijg de ene vork nu amper in en uit geduwd, is het verstandig om er dan nieuwe keeringen in te stoppen, of iets anders?

En hoe kan ik keeringen vervangen?

Gr Ruben


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved