Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Welke Honda?' (ID 42973).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 15-5-2007 12:30.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]



Heej, ik heb een honda mb5 olditmer met mb8 blok gewoon op kenteken.
Als je er een proma uitlaat onder legt ga je 100 echte kms per uur, dus op de teller rond de 110.Het is dan allemaal goed betrouwbaar en verbruikt 1:20.
Het voordeel van mb is het makkelijke sleutelen, je kan overal bij meteen.Geen kappen,niet luchtgekoeld, dus cilinderkop er ff af halen of je cilinder vervangen is heel snel gedaan.

Bij NSR kan je noujuist NIET makkelijk sleutelen,als je cilinder wilt vervangen,moet je al het koelvloeistof gebeuren leeg laten lopen en de slangen los maken.Bovendien moet je dan ook nog een de complete tank eraf halen en volgens mij zelf ook nog je radiateur.Bij nsr is het gewoon kut sleutelen, aangezien je weinig ruimte hebt.
Ik heb zelf nsr ook gehad,dus ik weet waar ik het over heb voordat frysk weer gaat blaten dat nsr het beste is.
Sommige vinden de zithouding van een mb ook fijner dan nsr,omdat je minder voorover zit en dus ook minder naar voren duikt.

Maar nsr heeft ook voordelen tegenonver een mb, het is minder makkelijk te zien voor de politie dat je er 80 cc onder hebt liggen.
Het ziet er allemaal moderner uit,monoshock achter.Betere voorrem en standaard al 12 volt.

Het is dus net waar je zelf voor kiest.Ikzelf ben praktisch ingesteld en ik wil gewoon betrouwbaar en snel kunnen rijden zonder veel gezeik met sleutelen.Uiterlijk komt bij mijn brommer op de laatste plaats.
Vind je daarentegen uiterlijk erg belangrijk en vind je het niet erg om wat secuurder en met meer geduld te sleutelen dan kan je ook gewoon voor een nsr gaan. Ook zul je meer schade hebben als je valt omdat je met je kappen zit.

Ze zijn dus allebei goed dus aan jou de keuze.



mja NSR sleuteld idd kut, ik moest mijn lampepit vervangen.. moet voorkuip er weer af etc heb je zeker gelijk in, maarja dat hebben alle racers van tegenwoordig.

NSR ligt wel mooier in de bochten dan een MB'tje maar MB rijd lekker fijn op lange afstanden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



jij doet alsof nsr een heilige brommer is

mb en nsr rijden allebij gewoon prima

nsr is stijf
mb is klein licht

ac en lc koelen op brommers gewoon prima

nsr en mb zijn beide mooie van te vinden en lelijke

jij staart gewoon blind op nsr, terwijl dit net als mb een gedateerde brommer is


als jij ff goed mijn posts leest zie ik nergens dat ik NSR 100% verdedig

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-5-2007 om 12:30 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved