Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Welke Honda?' (ID 42973).
De reply is geschreven door stoeptegel (UserID 5739) op 15-5-2007 12:25.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
[...]

dit bedoel ik.

Maaar maak niet uit, mb5 staat al zoweinig op kenteken op marktplaats.
Dus word even zoeken , terwijl ik wel dringend weer een mb5 nodig heb.mb8 op kenteken is ook goed.

Liefst 80 blok, wil geen super opgefokt ding, of hij moet goed afgesteld zijn, want vaak zie je die opgefokte dingen zo slecht afgesteld zijn.
Niet dat ik niet kan afstellen, maar na zoveel geld wil ik een goed ding en geen afgeragt ding.



Heej, ik heb een honda mb5 olditmer met mb8 blok gewoon op kenteken.
Als je er een proma uitlaat onder legt ga je 100 echte kms per uur, dus op de teller rond de 110.Het is dan allemaal goed betrouwbaar en verbruikt 1:20.
Het voordeel van mb is het makkelijke sleutelen, je kan overal bij meteen.Geen kappen,niet luchtgekoeld, dus cilinderkop er ff af halen of je cilinder vervangen is heel snel gedaan.

Bij NSR kan je noujuist NIET makkelijk sleutelen,als je cilinder wilt vervangen,moet je al het koelvloeistof gebeuren leeg laten lopen en de slangen los maken.Bovendien moet je dan ook nog een de complete tank eraf halen en volgens mij zelf ook nog je radiateur.Bij nsr is het gewoon kut sleutelen, aangezien je weinig ruimte hebt.
Ik heb zelf nsr ook gehad,dus ik weet waar ik het over heb voordat frysk weer gaat blaten dat nsr het beste is.
Sommige vinden de zithouding van een mb ook fijner dan nsr,omdat je minder voorover zit en dus ook minder naar voren duikt.

Maar nsr heeft ook voordelen tegenonver een mb, het is minder makkelijk te zien voor de politie dat je er 80 cc onder hebt liggen.
Het ziet er allemaal moderner uit,monoshock achter.Betere voorrem en standaard al 12 volt.

Het is dus net waar je zelf voor kiest.Ikzelf ben praktisch ingesteld en ik wil gewoon betrouwbaar en snel kunnen rijden zonder veel gezeik met sleutelen.Uiterlijk komt bij mijn brommer op de laatste plaats.
Vind je daarentegen uiterlijk erg belangrijk en vind je het niet erg om wat secuurder en met meer geduld te sleutelen dan kan je ook gewoon voor een nsr gaan. Ook zul je meer schade hebben als je valt omdat je met je kappen zit.

Ze zijn dus allebei goed dus aan jou de keuze.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved