Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Gilera DNA, Aprilia Rs50 of een RS2 ?? wie heeft voor/nadelen' (ID 42772).
De reply is geschreven door BIET (UserID 7401) op 4-5-2007 2:19.
Ik heb is in een topic in lijst gemaakt met wegracers en voor en nadelen. Kweet niet meer waar dus probeer het nog maar eens.
NSR:
Betrouwbaar, rijd goed, wegligging minste van het zetje. Het is ook moeilijk om een goede te vinden, vaak zijn ze gaar. Minder vermogen uit te halen als de anderen. Lekkerste brommer om een lang eind op te rijden. Remmen zijn minder goed dan de rest van het setje
RS2:
Klein, echt een motor op schaal vergleken met de rest. Kan je opzich wel leuk bochtjes mee pakken. Lak van het frame is kut, roest snel, vb bij de achterbrug. Ik wil ook even reageren op wat timon zij over stabiliteit: Een tzr is vergeleken met een vb een rs2 een zwaar bakbeest. Een rs2 is klein en daardoor erg bewegenlijk, voor wat jij gewend bent voelt ie daardoor misg onstabiel.
RX:
Ook relatief klein, groter dan rs2. Verder geen bijzonderheden over te vermelden ofzow. Er zijn geen pluspunten objectief gezien waarom deze brommer eruit schiet, zo ook niet minpunten. Alleen dat ie relatief klein is. Niet zodanig op schaal dat het vervelend is zoals bij rs2.
RS oud model:
Lekker brommer voor het bochte werk. De plaasting van het stuur vind ik niet helemaal lekker, maar het wend wel. Veel OM'tjes zijn alleen wel verneukt
RS nieuw model:
Beste brommer voor het bochtenwerk van het setje. Als je een grote gast ben kan je hier ook nog wel lekker op zitten. Verder heb ik er eigenlijk niet zo veel over te melden. Heb deze brommer eigenlijk ook niet voor niets gekocht. Alleen dat veel mensen misschien vinden dat je best ver voorover zit, maar dat wend gewoon. Tis ook een apparaat om bochten te pakken, niet om 3 uur achter elkaar te rijden, maar ik heb er geen problemen mee ondervonden op langere tochten
RS nieuwste model:
Sja, rijd net als die nieuwste gpr, voelt relatief zwaar aan. Je koopt dit ding eig voor de looks. Niet voor het fantastische bochtenwerk ofzo.
GPR nieuw model:
Zelfde verhaal als RS nieuwste model.
GPR oud model:
lekkere brommer, ook niet al te hoge zit, handig voor kleinere mensen. Je moet alleen opletten op de kapophangingen, die zijn vaak gescheurd. (voor als je een 2e hansje wilt kopen. Elektronica wil ook nog wel eens wat mee zijn.
TZR:
Confortabele zit. Op 1 na lekkerste brommer van het setje om een lang eind op te rijden. Voelt ook relatief zwaar aan. Deze brommer kan je vergelijken met de nieuwste RS/GPR
Ik wil niet zeggen dat je met een TZR of een NSR niet plat door de bocht kan, maar er zit wel een enorm verschil in de snelheid die je daadwerkelijk behaald in de bocht en waar de grensen liggen. Tuurlek kan je met al deze brommers leuk spelen.
Het is maar net wat je belangrijker vind. Het fantastische bochtenwerk, of zit je liever wat lekkerder op een heel lang eind.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved