Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powerbox' (ID 7073).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 1-2-03?18:42.
Hey Pertijn... wist niet dat jij ook nog es op dit forum rond dwaalde
Over die compressie, in de verbrandings kamer word een physiek volume verkleint. Hier voor is heel veel druk nodig (vb=gas vering). Ik geloof niet dat zulke druken voorkomen in je inlaat. Bij zulke drukken zouw namenlijk je hele rubberen spruitstuk uit elkaar klappen.. Laat staan dat powerbox ding.
Maar ik denk eigenlijk dat malossie macsi zelf te veel eigen demping heeft om nog iets aan te duiden boven 1.800 toeren, en anders kun je het zelf waarschijnlijk niet waarnemen. Je oog kan niet sneller dan 30 keer per seconde waarnemen. Door de demping van de masci zelf zie je dus meer de gemiddelde druk. Beetje het zelfde id van een toeren teller aanduiding, die heeft ook een bepaalde eigen demping.
En geluids pulsen zijn natuurlijk gewoon luchtdruk veranderingen. Geluid is gewoon een andere benaming. Maar dat is dus wat duidelijk wou maken. Je moet zulke dingen (imho) per omwenteling zien, niet over het gemiddelde..
Dat zelfde heb ik een beetje tegen op het bereken van de lengte van een uitlaat. Daar gaat men dus uit van de gemidelde temperatuur/gassnelheid in de uitlaat. Dat slaat eigenlijk nergens op. Iedereen die thermodynamica heeft gehad weet dat de temperatuur/druk/gassnelheid/volume aan elkaar zijn gerelateerd. De temperatuur is absoluut niet overal gelijk in een expantie uitlaat. En dan heb je ook nog het gedonder met supersone druk stroming door de uitlaat.....Je moet in mijn mening dingen niet te veel middelen.
Twee-takts zijn juist zo interesant vanwege al dit soort dingen.
[Dit bericht is ge-edit door Joost op 1-2-03 18:57]