Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'remblokken vernieuwen' (ID 42386).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 13-4-2007 10:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Japs
Ik heb toen ik me achterem blokjes verving dat hele ding uit elkaar gehaald. werkte best goed alleen er lekte een beetje remvloeistof dus moest ik hem ontluchten. maar dat was niet moeilijk mede dankzij een faq


het is zoiezo niet verkeerd om je remvloeistof zo nu en dan te vervangen.

Remvloeistof trekt vocht aan, en vocht is slecht voor de werking ervan.

Ik zou de remvloeistof eruit laten lopen (let op, zeer slecht voor je lak), zuigers terug duwen, nieuwe blokjes erop doen en er NIEUWE remvloeistof in gooien en goed ontluchten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
en ik heb ook nieuwe remblokken gestoken maar nu moet ik ze ontluchte hoe doe je dat

ik weet wel hoe het moet maar het werkt niet ik doe de rem indrukken schroef opendraaien en als ik de rem loslaat dan doe ik de schoef weer vast draaien maar het werkt niet egt ik merk geen verschil



ook is me rvs bijna op kan dat daar mee te maken hebben


edit:
zorg dat je het reservoir minimaal half-vol hebt.
GEBRUIK VERSE VLOEISTOF, DE OUDE MOET JE NIET TERUG GOOIEN!!!!!!!!!
Gooi de oude wat er nog in zit ook uit, nu moet je toch ontluchten, vervang dan meteen je vloeistof.

Dan reservoir minimaal half-vol. Doorzichtige slang op het nippeltje. Rem induwen (zo hard/ver mogelijk) en dan nippel los, daarna nippel weer dicht en dan pas rem los.

Na een paar keer zie je remvloeistof door het slangetje stromen met bellen erin. Op een gegeven moment zitten er haast geen luchtbellen in, maar blijf even doorgaan (keer of 5 a 10, vaker kan geen kwaad). Als er lucht in zit kan dat hele lelijke gevolgen hebben als je ineens moet remmen.

Houd ondertussen in de gaten dat je reservoir minimaal half vol blijft.

Het makkelijkste kan je het met 2 man doen, de een dat nippeltje draaien en de andere het pedaal bedienen.

edit2:
als je dat gedaan hebt ff een paar keer met de rem pompen en voelen of de druk goed is en blijft.
Pomp nu nog een paar keer en let op of je nergens vloeistof lekt (dit spuit eruit)

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-4-2007 om 11:02 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved