Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'crossmotor' (ID 42233).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 5-4-2007 13:28.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
weet niet wat je budget is ?A

klein budget --> dingetje van de jaren 80 (GEEN HONDA ivm kvs pomp)
groot budget --> dingetje van jaren 90/2000(honda,ktm,suzuki,yamaha,husqy)


dat je hem helemaal uit elkaar moet slopen en schoon maken valt wel mee. officeel zou het wel beter zijn, en bij mijn ex-stage bedrijf moesten we dat ook altijd doen...

maar evengoed pak je een hogedrukspuit en maak je hem 100% schoon en je luchtfilter ff schoon maken


je weet toevallig het zwakke punt van de oude honda's
oude suzuki's liep regelmatig bak stuk
oude yamaha's had slechtere koppeling
ouwe kawa's zijn veelal afgebeuld


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cuene
als je een goede motor hebt hoef je niet veel te sleutelen gewoon goed uitkijken bij aankoop op het frame en alles versnellingen tesetn ook de luchtfilter ff controleren

ik zou een honda of ktm kiezen bij voorkeur een viertakt (gaat minder snel kapot en trekt beter van onderuit)



kijk bij een aankoop ook even naar de koppeling
of de voorvork en achterveer niet lek en goed werken
en voel even de compressie.
en de slijtdelen uiteraad


onderdelen van een crosser zijn duur , koop dus niet de allergoedtkoopste motor met gladde banden , ketting en tandwielen versleten ed . onderdelen zijn duur en je bent al snel duurder uit als wanneer je een nettere motor had gekocht

en waarom zou je in vredesnaam een 4t ktm kopen .
de 4t van honda gaan harder als die van ktm . en een honda is een veel degelijker motor.

2t is ktm wel sneller.
getuned ontloopt het nauwelijks.
en blijft ktm onderhousgevoeliger

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-4-2007 om 13:42 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved