Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'brommobiel' (ID 42123).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 31-3-2007 17:55.
k heb ook een 1250 , standaard hebben deze een honda gx 160
1 cilinder 160cc 4t kopklepper . onderliggende nokkenas , en smering werkt met spatsmering .
je kunt gewoon benzine tanken , maar je moet er wel op letten dan je genoeg goede olie in je blok gooit. ook moet de olie om de 50 uur vervangen worden omdat er geen filter inzit .
bij een 1250 moet je ook goed kijken of je genoeg goede bakolie erin hebt zitten omdat het differsieel een zwak punt is van deze dingen , en met te weinig olie vreet je diff vast en loopt deze helemaal stuk of breekt je steekas (beide gehad)
dingen lopen std 40/45 (60 op teller)
dus als hij 25 rijd heb je iets gewoon niet goed zitten kijk vooral naar de vario (of de poulie's goed kunnen schuiven , of de v-snaar nog dik genoeg is en of de afstand vd poulie's nog goed is )
als dit allemaal goed is moet je even naar je toerental kijken , bij een begrensd gx blok is dit 3600 .
dit kun je afstellen door de toerenregelaar uit je blok te halen , hiervoor moet wel je blok uit elkaar.
je kunt het ook oplossen door buiten het blok een veertje te vervangen door een gebogen ijzerdraadje .
LET OP : ik heb al 3 blokken vast gedraait omdat een gx geen enkele vorm van lagering bij het big end heeft en geen druksmering , je drijfstang zit dus gewoon op je krukas gebout . en als hij dan te warm word vreet hij vast en knapt je drijfstang .
kijk btw ook je klepspeling even na , inlaat moet op 0,15mm en uitlaat moet op 0,2 mm .
en controleer of hij niet op de choke blijft staan
shoke zit boven je vlotterbak , aan de (van achteren) rechterkant van je carb hier zitten je benzinekraan en je shoke , bovenste is shoke , en naar achteren is op de shoke , naar voren is van de shoke af
beschrijving toerenbegrenzer :
je geeft indirect gas bij zulke blokken omdat er een toerenbegrenzer tussen zit , in je carb zit een gasklep , deze zit aan een asje , dit asje zit een plastic ding bovenop(7), in de plastig ding zit een stalen stangetje(6) , dit stalen stangetje gaat naar een blikken plaatje boven je motor(5) (die ook je blok ingaat en je toerenbegrenzer is ) op dit plaatje zit ook een veertje (4), dit veertje gaat naar een heveltje waarmee je gasgeeft(2) , hier zit ook je gaskabel aan (1).
vast niet duidelijk als je het zo leest
met je blok erbij moet je eruitkomen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-3-2007 om 18:03 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved