Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo doorbraak' (ID 41875).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 20-3-2007 19:37.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
ja, omdat je continu druk opbouwt voor je membraan blijft dat open staan idd, maar dat is idd op te lossen met een roterende inlaat of desnoods zuigersturing.
zelfde geld voor de uitlaat, je blaast alle gassen door de uitlaatpoort weer naar buiten..
als je een testbank tot je beschikking hebt, is het mogelijk om daar een uitlaat op maat bij te maken, gaat alleen veel tijd in zitten.
nadeel aan een lamdasonde is dat hij zuurstof meet, als er onverbrande gassen de uitlaat worden ingeblazen meet hij ook zuurstof, en krijg je dus rare waardes.
lamdba werkt niet met 2takt, slaat olie neer op de sensor, en dan meet ie niks meer
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
waarom is de lamba sonde nodig?, een lamba sonde is juist klote omdat die er voor gemaakt zijn om te zorgen voor afwisseling(teveel benzine en te weinig(, anders werk de katalysator niet, en oudere auto's hebben toch ook geen lamba sensors(teminste mijne niet en is ook injectie.
dus volgens my kan je die lambda er beter uit laten.
wideband lambda is juist onmisbaar eigenlijk.
op die manier zorg je ervoor dat je altijd optimale verbranding hebt in je cilinders, je kan hem ook op het randje van arm laten lopen, waardoor die zuinig is.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 20-3-2007 om 19:38 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved